Čekací doba na udělení trvalého pobytu

Posted: 23. Červen 2011 in Trvalý pobyt
Tags:

Po podání žádosti o udělení trvalého pobytu na Ministerstvu vnitra, se uvádí čekací lhůta na vyřízení do 60 dnů. Tato lhůta však není daná ze zákona, takže je možné, že budete čekat i déle.

Pokud tato lhůta přesáhne a stále nemáte žádnou odpověď, můžete napsat žádost o urychlení procesu, kde uvedete svoje jednací číslo a dopis pošlete na adresu, kde jste před tím osobně podávali žádost.

Pokud je vaše žádost podána na základě sňatku s občanem ČR a jste občanem třetí země, je dost dobře možné, že si vás přijde domů zkontrolovat cizinecká policie, zda opravdu žijete ve společné domácnosti s manželem/manželkou.

Teprve potom musíte čekat, kdy si vás pozvou na pracoviště Ministerstva vnitra a zda vám trvalý pobyt schválí.

Komentáře
  1. bozena knauerova napsal:

    dobry den menuji se bozena knauerova pred 9 lety sem si vzala obcana cesky narodnosti narodili se nam v kladne 3 deti a mam z prviho manzelsti syna sama sem slovensky narodnosti dostala sem trvali pobyt jenze jsem se z manzelem rozvedla a po rozvodu sem se odstehovala do podnajmu a jelikos sme bydleli u tchini tak mne i meho syna odhlasila ted mam us rok problem se nekam nahlasit na adesu trvalej pobyt mam ale nemam adresu majitel podnajmu nas nechce prihlasit pracuji v kladne syn chodi do skoli na policiji mi rekli ze mam trvali pobyt na adrese nad vrsovskou horou 88/4 10100 praha 10 michle prej cizince bez adresi okamzite davaj na tuhle adresu poradte mi co mam delat jestli mi cizinecka policie vystavi doklad o trvalem pobyte na tuhle adresu dekuji knauerova kladno

  2. Miroslav Kaluža napsal:

    Dobrý deň,

    chcem sa opýtať, po akej dobe od vydania preukazu o prechodnom pobyte na území ČR možem požiadať o trvalý pobyt.
    Za odpoveď vopred ďakujem.

  3. trvalý pobyt napsal:

    Dobrý den, o trvalý pobyt můžete požádat po pěti letech od vydání dlouhodobého a pokud jste rodinný příslušník občana ČR, tak po dvou letech.

  4. trvali pobit napsal:

    ahoj nevi nekdo proc nedavaj trvali pobyti ja uz cekam ctiri mesicu a znam dalsi co cekaj i vice kontrola ume bila atd a porad nic

  5. občanský průkaz napsal:

    To je úplně normální, že se čeká tak dlouho. Můžete tam poslat žádost o urychlení jednání.

  6. viera napsal:

    nevite jestli se neda obejit skouska z ceskeho jazyka?je spousta asiatu v cechach co cesky neumi a maj trvale pobyty a dokonce i obcanstvi.jsem z pritelem uz prez pet let a komunikujeme spolu anglicky neni schopnej se naucit cesky a chce trvalej pobyt.prosim poradte

  7. ceske obcanstvy napsal:

    dobry den.pracuji v praze 5let muzu si pozadat o ceske obcanstvy?ak ano co ktomu potrebuji?dakujme

  8. Marča napsal:

    Dobrý den,
    a je nějaká lhůta na to urychlení?Jsem z Afriky, ale tady mám již české občanství, nyní jsem si podala žádost o trvalý pobyt své nezletilé dcery, která žije stále v Africe.
    Žádost mám již třetí měsíc a stále nic přitom na vyřízení je 60 dnů, zaslala jsem i dopis o urychlení , ale nikdo mi nedokáže říct proč se to zdržuje a jaká lhůta je na urychlení.
    Děkuji za pomoc

  9. Stillwell napsal:

    Žádná lhůta na urychlení zřejmě není. Hodně cizinců si ztěžuje, že čekají měsíce.

  10. Viktoriya napsal:

    Dobry den‘! Mozna poslat priklad zadosti o urychleni? Dekuju!

  11. Stillwell napsal:

    V…….. dne………

    Dobrý den,
    prosím o urychlení žádosti o trvalý pobyt pod jednacím číslem……………

    Děkuji a jsem s pozdravem

    Jméno
    Adresa
    Podpis

  12. Odpoved na Trvaly pobyt napsal:

    Panove nekdo ceka i po 3 roky trvvaly pobyt ale ne posuzujte policii protoze vite jaka je situace v Cesky Republice kazdej druhy cizinec je se spatnimi dokladama .:) Policie ma pravo na to!!!

  13. Olga Sadovska napsal:

    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat estli se pořad na udělení trvalého pobytu lide čekají víc než 60 dnu. Jsem rodinným příslušníkem občana ČR, máme dítě. Jsem z Usti nad Labem, papíry podávala jsem 23 května. Kontrola jiz u nás byla, 27 července, jiz po 60 dnech. Na mvcr pisou ze čekací lhůta 60 dnu stanovena zákonem. Jako ten trvaly pobyt mne nespěchá, protože mám dlouhodobý pobyt až do prosince příštího roku, ale jistota je jistota. Napište mě prosím jak je to v 14 roce, je pořad možnost čekat neznámo kolik??
    Dekuji

  14. Katenka Pavlik napsal:

    Dobry den, taky cekam uz od 2.02. vice nez 60 dnu a nic… Na tom excel seznamu na strankach mvcr uz vyrizene spousta zadosti ktere byli podane zrejme po mne. Volala jsem na info linku a tam pani mi rekla ze vsichni cekaji vic než 60 dnu a ze je to v poradku ale nedokazala mi rict prumernou cekaci dobu v praze. Nevite tady nekdo nahodou ten prumer? Dekuji.

Napsat komentář

