Sňatek s cizincem – pokračování

Posted: 12. Leden 2009 in Sňatek s cizincem

Často se mě ptáte na mých stránkách, jaké dokumenty jsou potřeba k uzavření sňatku s cizincem v zahraničí nebo tady v České republice. Chci odpovědět pro všechny. Pokud se chcete ženit/vdát v cizině, je třeba se zeptat v dané zemi, jaké dokumenty tam vyžadují, v každé zemi budou mít své zákony, které já neznám. Ale určitě mezi ně bude patřit přeložený rodný list a potvrzení o právní způsobilosti, které vydávají na matrice v ČR a samozřejmě pas. A pakliže máte v úmyslu uzavřít sňatek v České republice, požadují se stejné dokumenty pro všechny země, akorát některé země, se kterými nemá Česká republika dohodu o právní pomoci, musí mít vyšší ověření, tzv. apostillu /superlegalizace na české ambasádě v dané zemi nebo ověření na ministerstvu zahraničních věcí v ČR/ Tyto požadované dokumenty najdete v kategorii Sňatek s cizincem. Doufám, že Vám mé stránky přinesou nějaké užitečné informace.🙂

 

Komentáře
  1. diana napsal:

    Dobry den,

    zijeme v CR sme obaja nerezidenti, ziaden oficialny pobyt. Ja slovenka, priatel francuz je mozne uzavriet manzelstvo v CR tak aby bolo validne aj na Sk aj vo France?

    Dakujem za odpoved

    Odpověď: Myslím, že to možné je, oba si budete muset opatřit všechny dokumenty, které jsou v sekci Sňatek s cizincem, protože jste oba cizinci. Pokud to uskutečníte, budu ráda, když se podělíte
    o Vaši zkušenost🙂

  2. Jana napsal:

    Dobrý den , chtěla jsem se zeptat, já jsem češka, přítel kubánec, chceme se vzít zde v čr, co je třeba vyřídit za dokumenty tady v čr-pro něj, z Kuby máme rodný list a potvrzení že není ženatý s „razítky“ s mezinárodní platností a jestli po svatbě a do kdy dostane trvalý pobyt, ptž bychom chtěli jet na dovolenou na Kubu- na svatební cestu, ale bojím se aby tam on neměl problémy-přeci jen je tam „trošku“ jiný politický systém.
    Děkuji moc

    Odpověď: Těsně před svatbou bude muset mít potvrzení z cizinecké policie, že je tu legálně. Nesmí být starší 7 dnů. Po svatbě může zažádat o přechodný pobyt po předložení potvrzení o ubytování a zdravotního pojištění uzavřené nejmíň na jeden rok. Je možné, že vás nejdříve pozvou na pohovor a pak teprve vydají manželovi doklad rodinného příslušníka EU. To se může táhnout víc jak měsíc.

  3. Jitka Černická napsal:

    Dobrý den,

    chtěla jsem se zeptat,co je třeba k uzavření sňatku s mým přítelem,je makedonec,rozvedený,nyní bez platného víza.Kde musíme začít s vyřizováním papírů?

    Moc děkuji,hezký den.

    Odpověď: Pokud je přítel bez platného víza tady v ČR, obávám se, že sňatek nevyřídíte.

  4. Igor napsal:

    Dobrý den, jsem čech a mám přítelkyni na ukrajině která přijede na turistický vízum na deset dní.
    Chci se zeptat jestli se budeme moct během té doby vzít a co bysme k tomu případně potřebovaly. Děkuji moc.

  5. Peter napsal:

    Dobry den,
    jsem Cech zijici v Anglii a ma pritelkyne je z Nepalu,
    nechteli bychom se vzit pravdepodobne v Cechach stim ze bychom zili v Anglii kvuli jazykove bariere,problem je ze moje pritelkyne nedostala prodlouzeni viz v Anglii a tak bychom potrebovali vedet co vsechno potrebujeme zaridit pro nasi svadbu v Cechach..?potom jestli muze pozadat o viza do Cech tady z Anglie kde ma pobyt tak asi na mesic, nebo musi pozadat o viza z Nepalu…plus ostatni veci co bychom meli udelat ..
    Predem dekuji..

    Peter Garay

  6. Peter napsal:

    chteli bychom se vzit pravdepodobne v Cechach..:o)

  7. michaela napsal:

    Dobry den,

    ja bych se chtela zeptat, proc musi mit ma dcera Ceske obcanstvi (je Anglicanka), kdyz ja bych si chtela vzit sveho pritele (jejiho otce) v Cechach? A kdyz se vezmeme v Anglii, jestli ji ho musim vyridit po svatbe? Pripadne mi to zbytecne, zijeme v Anglii a neplanujeme zit v CR. Moc dekuji Michaela

  8. Tomáš napsal:

    Potřebuji vyměnit Slovenský OP z duvodu končící platnosti jsem v Brně a nevím kam se obrátit o pomoc v ČR.Děkuji PŘEDEM ZA ODPOVĚD.

  9. Zdeněk napsal:

    Dobrý den, já jsem čech a má přítelkyně Ukrajinka,která zde v cechách pracuje rok a půl,chceme se vzít,chci se zeptat co všechno k tomu potřebujeme a jestli potom dostane trvalý pobyt v čr a jak dlouho trvá vyřízení všech papírů.Děkuji předem za Vaší odpověd

  10. ALEŠ napsal:

    dobry den, chystáme stavbu s přítelkyní v číně. Já ziji a pracuji v norsku. Chtěl jsem se zeptat co by jsme přesně měli vyřídit v česku, aby mne má nastávající manželka mohla následovat do norska a evropské unie na stalo? Dekuji předem za informace.

  11. lucka napsal:

    zdravim mam take dotaz mam pritele v tunisku a chteli bysme vzit s tim ze ja budu zit s nim tam.informace ktere tady jsou jsou pro lidi ktere uzaviraji snatek tady v ceske republice jak je to kdyz bych chtela do jine zeme a tam uzavrit snatek o tom informace nejsou.muze mi nekdo prosim poradit dekuji mockrat.

  12. bibby napsal:

    Dobrý den.Jsem student z číny a žiju v českách repulice.A já mám i trvalý pobyt.Chtěl se vás zeptat,jestli potřebuju vizu do anglií na cestovaní se školou.děkuji mockrat.

  13. Jana Vydrarova napsal:

    Dobry den,jsem obcanka CR,zijici tri roky ve Velke Britani za ucelem studia a planuji tu i zustat.Meho nynejsiho pritele,se kterym jsem dva a pul roku,jsem poznala tu,pochazi ale z Mauritiusu.Bohuzel mu ale po sesti mesicich nasi znamosti(i bydleni ve spolecne domacnosti) nebylo v UK prodlouzeno vizum a musel se vratit do jeho zeme.I presto stale zustavame spolu a ja jsem za nim na Mauritiusu dvakrat byla.V budoucnu by jsme se radi vzali a chteli zit a zalozit rodinu v UK.Je to vubec realne?Mohl by jste mi prosim poradit,jake kroky by byly nezbytne z nasi strany podniknout?Jaka prava by muj pritel ziskal po snatku se mnou a mohl by se usadit a pracovat v UK?Kde by svatba musela probehnout?Docetla jsem se i o zadani viza o slouceni rodiny,mohli by jsme ho i my v nasem pripade uplatnit?Moc Vam predem dekuji za Vasi odpoved.

  14. Spackova Jana napsal:

    Dobry den.jiz nekolik let ziji v Recku muj pritel je rek, ale rozhodli jsme se pro svatbu v CR…Co je presne za potrebi, musim privezt nejake dokumenty z Recka a co musim vyridit v CR? Dekuji

  15. Julie napsal:

    Dobry den!
    Jsem ceska a pritel je american oba zijeme v NY, planuje me se vzit ve statech-papirove a pak chceme mit vetsi svatbu v CR.
    Co potrebujeme za dokumenty pro ceskou svatbu? Da se to udelat bez papirovani, kdyz uz prakticky budeme vzati?

  16. Marcela napsal:

    Dobry den,jsem ceska s trvalym pobytem v CR,snoubenec je American s trvalym pobytem v USA,chceme se vzit v CR,jake vsechny dokumenty on bude potrebovat?Dekuji.

  17. Snatek napsal:

    Dobry den,

    ziji sest let v Irske republice, obcanka Ceske republiky. S irskym pritelem se chceme letos vzit tady v Irsku. Nekdo kdo by mohl poradit jak zacit, a jak se muzu zaregistrovat tohle manzelstvi taky v Ceske republice. Mockrat dekuji.

  18. potvrzeni o pravni zpusobilosti napsal:

    Dobry vecer, tento doklad jsem se snazila zde v Recku sehnat, samozrejme nevi o cem mluvim…vydavaji zde doklad jako „Povoleni ke svatbe“, doufam ze je to to same. Samozrejme vim ze vse potrebuji prelozene, mimo jine i rodny list a osobni doklad jako je pas nebo OP…dejte mi prosim vedet zda tento doklad je dostacujici. Dekuji

  19. Snatek napsal:

    Dobry den, prijela jsem do Anglie v cervenci 2oo9, jsem zde legalne zaregistrovana, a mohu tedy zde legalne pracovat. Jsem platcem dani a zdravotniho pojisteni…vse by melo byt v poradku. Ale rada bych se na Vas obratila s dotazem. Jsem ceske narodnosti a ziji v UK s pritelem, ktery je z Pakistanu, pritel ma platne vizum k pobytu v UK a radi bychom se v blizke budoucnosti tady v UK vzali…jen nemam predstavu, co vse je potreba zaridit. A jake mame prava po snatku, deti apod.Predem dekuji za odpoved.

  20. Stillwell napsal:

    Manželství uzavřené mimo ČR se registruje na centrální matrice v Brně a tam se vydává český oddací list.

  21. Snatek napsal:

    Dobry den.Jsem slovenka a muj pritel Cech.Chceme se vzit tady v CR.Myslela sem si,ze snatkem dostanu obcanstvi automaticky a tady ctu ze i po snatku si o nej musim zazadat.Je to pravda?Musim si on pozadat?I o trvalej pobyt?

  22. Ceska si bere Anglicana napsal:

    Ziju uz 15 let v Londyne a vdavam se tohle leto v Praze. Nemuzu se dovolat na Matriku Praha 1, mohli byste mi pomoc a poradit jake je spravne cislo a na koho se obratit?

    Moc dekuji.

  23. odpoved pro Ceska si bere anglicana napsal:

    Ceska si bere Anglicana :
    Ziju uz 15 let v Londyne a vdavam se tohle leto v Praze. Nemuzu se dovolat na Matriku Praha 1, mohli byste mi pomoc a poradit jake je spravne cislo a na koho se obratit?
    Moc dekuji.

    nasla jsem ti telefonni cisla na matriku P1 jsou tam jen do 19 hod ceskeho casu…221 097 658 a 221 097 453…zkus to a hodne stesti

  24. snatek s občanem EU napsal:

    Dobrý den, jsem Češka, přítel je občan EU, chceme se brát v ČR a začít zde žít. formuláře nejsou problémem, ty jsi zajišťujeme. jaká nás čeká procedura při získávání trvalého pobytu pro partnera? Ještě malý dotaz – někde jsem sendočetla, že při snatku Čecha/Češky s cizincem je třeba oficiálního tlumočníka, pokud cizinec neumí česky. Kdo jej přezkušuje ze znalostí jazyka? a v případě, že bychom se brali v kostele, kde by obřad probíhal v jeho rodném jazyce, kterým se oba dorozumíváme, byl by tlumočník potřeba i zde?
    děkuji za odpověď

  25. sňatek s Alžířanem napsal:

    Dobrý den, jsem rozvedená Česka, a můj přítel je Alžířan, kde také žije. Rozhodli jsme se, že se vezmeme. Je nám v celku jedno kde, ale chceme aby to bylo platné jak tady, tak u nich. Problém je v tom, že jsme již 3 x žádali o vízum, které mu bylo vždy zamítnuto. Naposledy jsem několikrát na Ambasádu volala. Sdělili mi, že mi nemohou nic říci, jen, že je rozohdnuto. Když tam volal přítel, tak mu řekli, dejte nám ještě čas několik dní. Po několika dnech mu řekli, ano přijdťe si zítra. Pak jsme zjistili, že bylo rozhodnuto již v den, kdy jsem tam volala 20.5. já. Jako důvod zamítnutí napsali, že není zaručeno, že bude chtít zemi po vypršení víza opustit. Zatím ani nejsme rozhodnuti, zda budeme žít u nás, u nich nebo v Egyptě. Poradí mi někdo. Prosíím.

  26. co je po sňatku? napsal:

    Dobrý den,

    mám dotaz ohledně toho co se vlastně děje po uzavřenem sňatku.
    Slyšela jsem, že takový pár je sledován, když se policii něco nezdá je sledovan dokonce bez vědomí manželů. Jsou návštěvy domácností, neustále hrabání do soukromí, můžou prej přijít kdykoli k vám domů. A jak berou české úřady takovýho občana ČR, který si vezme cizince?
    Nevím co ja na tomhle pravdy a proto ptám se vás, maté s timto nějaké zkušenosti?
    Já jsem Ukrajinka a můj přítel Čech.
    Předem děkuju za odpověď.

  27. Martina napsal:

    Po svatbě a následné žádosti o dlouhodobý pobyt si akorát pár pozvou na pohovor a pak jsem zažila, že jednou přišli policajti na adresu, kterou má cizinec uvedenou v papírech. Ptali se na nás sousedů, aby si ověřili, že tam fakt bydlíme a žijeme spolu. To bylo ale jen jednou před tím udělením dlouhodobého pobytu, pak už ne. Na úřadech záleží, na koho narazíte. Někdo se tváří jak dement a je neochotný. To, že odposlouchávají telefony, je normálka.

  28. Martina napsal:

    sňatek s Alžířanem :
    Dobrý den, jsem rozvedená Česka, a můj přítel je Alžířan, kde také žije. Rozhodli jsme se, že se vezmeme. Je nám v celku jedno kde, ale chceme aby to bylo platné jak tady, tak u nich. Problém je v tom, že jsme již 3 x žádali o vízum, které mu bylo vždy zamítnuto. Naposledy jsem několikrát na Ambasádu volala. Sdělili mi, že mi nemohou nic říci, jen, že je rozohdnuto. Když tam volal přítel, tak mu řekli, dejte nám ještě čas několik dní. Po několika dnech mu řekli, ano přijdťe si zítra. Pak jsme zjistili, že bylo rozhodnuto již v den, kdy jsem tam volala 20.5. já. Jako důvod zamítnutí napsali, že není zaručeno, že bude chtít zemi po vypršení víza opustit. Zatím ani nejsme rozhodnuti, zda budeme žít u nás, u nich nebo v Egyptě. Poradí mi někdo. Prosíím.

    Víte, s těmi vízy to je složité, na ambasádě nemohou vědět, zda se opravdu vezmete a Váš přítel jen nepojede někam dál do Evropy. Nejlepší je, když se vezmete v Alžíru a pak ho pozvete sem, ale mě by do Alžíru asi nikdo nedostal.🙂

  29. Petr napsal:

    Snatek :
    Dobry den.Jsem slovenka a muj pritel Cech.Chceme se vzit tady v CR.Myslela sem si,ze snatkem dostanu obcanstvi automaticky a tady ctu ze i po snatku si o nej musim zazadat.Je to pravda?Musim si on pozadat?I o trvalej pobyt?

    Sňatkem se v ČR občanství automaticky nezíská.

  30. Svatba v turecku napsal:

    Dobrý den,chtěla bych se zeptat. Já jsem češka a můj přítel je turek. Chceme mít svatbu v turecku,potřebné doklady mám tak nějak pohromadě,jen je mi záhadou proč po mě v turecku vyžadují zdravotní prohlídku. Stačí nějaká dokumentace z Čech nebo je to opravdu povinnost? Děkuji za jakoukoliv odpověď. Karla

  31. Posted by Svatba v turecku on 12. Srpen 2010 at 20:42 napsal:

    ČEŠKA A TUREK
    Milá zlatá, mám přítele Egypťana a již trochu znám smýšlení arabských lidí. Myslím, že zdravotní prohlídka se týká gynekologické oblasti mediciny, jelikož arab si nevezme jen tak z čisté lásky ženu, která již není panna. Radila bych vám tedy, si o tomto více pohovořit s přítelem, nemusím mít pravdu, ale není od věci si o tom s ním popovídat, když je to jeho země, jistě bude vědět i čeho se prohlídka týká a k čemu slouží.
    Markéta

  32. 2.manželka napsal:

    Dobrý den,
    budu mít v Egyptě sňatek s Egypťanem – muslimem. Já jsem Češka, rozvedená, on je ženatý – jeho 1.manželka je rovněž Egypťanka. Mé původní náboženské vyznání – křesťanské jsem změnila za islám, konvertovala jsem. Jak bude na náš sňatek nahlíženo v ČR?
    Děkuji za odpověď.
    Sofia

  33. Rag napsal:

    Podle českých zákonů není možné mít dvě manželky, takže si myslím, že Váš sňatek nebude v ČR uznán a budou Vás považovat za svobodnou. Ale zkuste se pro jistotu zeptat na centrální matrice v Brně, kde se sňatky v zahraničí registrují. Telefon je: 542175176, 542175180

  34. registrované partnerství napsal:

    Dobrý den,

    chěl bych se zeptat, jestli je možno uzavřít registrované partnerství s občanem Nigérie který zde studuje. Jaké věci a doklady jsou zapotřebí a jaké pro něj tady v čechách budou vyplývat práva a povinosti.

    Děkuji

  35. sňatek s alžířanem napsal:

    Dobrý den, jsem rozvedená Česka, a můj přítel je Alžířan, kde také žije. Rozhodli jsme se, že se vezmeme. Je nám v celku jedno kde, ale chceme aby to bylo platné jak tady, tak u nich. Problém je v tom, že jsme již 3 x žádali o vízum, které mu bylo vždy zamítnuto. Naposledy jsem několikrát na Ambasádu volala. Sdělili mi, že mi nemohou nic říci, jen, že je rozohdnuto. Když tam volal přítel, tak mu řekli, dejte nám ještě čas několik dní. Po několika dnech mu řekli, ano přijdťe si zítra. Pak jsme zjistili, že bylo rozhodnuto již v den, kdy jsem tam volala 20.5. já. Jako důvod zamítnutí napsali, že není zaručeno, že bude chtít zemi po vypršení víza opustit. Zatím ani nejsme rozhodnuti, zda budeme žít u nás, u nich nebo v Egyptě. Poradí mi někdo. Prosíím.

    jak tohle dopadlo?? vzali jste se? kde žijete?? a jak??andrea

  36. ?? napsal:

    Dobry den
    Chtela jsem se zeptat jestli todle nahodou nebudete vedet.
    Mam manzela Egyptana,v breznu uz budeme svoji rok. Ted si vyrizoval vizum do cr,sel tam s ceskym oddacim listem. A chteli po nem pojisteni.Ja tam snim nebyla tak jsem nemohla zasahnout a rcit ze pojisteni se udela hned prvni den po prijezdnu do cr. On nevedel tak bezel a udelal si pojisteni ale jen do 9.unora,ze zbytek teda poresime az tady v cr. Mela jsem za to ze turisticke vizum se dava na 3mesice tak moc nechapu proc dostal jen od 20.ledna do toho 9.unora
    A ma otazka zni,po prijezdu pujdeme vyridit prechodny pobyt al to urcite trva nejakoou dobu,takze to presahne i toho 9teho a co stim?? to jako bude muset 9.zase odletet?? nebo se i v tomto roce davaji ty preklenovaci razitka?
    dekuji

  37. Zadost o radu napsal:

    DObry den, jmenuji se Lenka a mam otazku s kterou bych potrebovala poradit. Ja jsem se provdala za muze z Afriky a zijeme spolecne na Kypru, ale tu jeden problem. Mam hotovou registraci oddaciho listu v Praze a na Kypru a chtela bych vedet jestli je mozne na oddaci list dostat pro nej visa. Chtela bych s nim spolecne letet jen na prazdniny do Prahy ale nevim jak postupovat…Muzete mi porsim poradit?? prosim odepis te mi na muj ameil. dekuji a preji hezky den.S pozdravem Lenka

  38. Sňatek cizinců napsal:

    Dobrý den, měla bych otázečku, na ktorou jsem tady odpověd zatím nenašla. Jsem Slovenka a můj přítel Ukrajinec , pracujeme v ČR. Doba je zlá a já se bojim, že jednou se může stát , že mu neprodloužej víza a co pak…Chtela by sem si ho vzít,ale nevím jestli mi to dá nejakou jistotu, že nás nerozdelej. Já jsem členkou eú a kdyby jsme se vzali na Slovensku,převzal by moje příjmení a dali mu vízum u nás, stane se taky členem eú a platí mu to vízum i v ČR? Moc děkuji za odpověd

  39. snatek s turkem napsal:

    Dobrý den.Chtěla bych se zeptat.Mám přítele který se narodil V Turecku.Ten se poté oženil s Němkou a náseldě rozvedl.Nedávno nám přišel papír že do 24.12.2010 má opustit něměcko spolu ze zákazem vrácení do Čech a dalších zemích.Přítel šel vyřizovat papíry do německa tam mu řekly že ted nikam nemůsí.Myslítě že bude velký problém vyřídit papír ke snatku:Děkuji

  40. Snatek s kazaskou napsal:

    Dobrý den,

    Mohl by jste mi prosím poradit, co je potřeba obstarat za dokumenty. pokud si chci vzit svoji pritelkyni kazasku? Je nyni v CR na studijnim vizu. DIky moc

  41. Jaké vízum je potřeba ke sňatku napsal:

    Dobrý den, jsem Češka a chtěla bych si vzít svého přítele, který je Ind a žije v Indii. Chtěla bych se zeptat na jaké vízum musí přítel přijet abychom se mohli vzít. Je možné aby přijel na turistické vízum a vzít se nebo musí být jiné a jaké. Děkuji moc Veronika

  42. svatba s Alžířanem napsal:

    Dobrý den,žiji v Německu kde jsem na rok na pracovní smlouvě, po ukončení práce v německu, se chceme vzít s mým Alžírským přítelem ,který žije v belgii,dokumenty belgické ještě ale hotové nemá tudíž má v současnosti pouze dokumenty Alžírské,chceme a plánujeme žít v Alžíru, je ale také možné kdyby se naskytla dobrá pracovní nabídka tak v Čechách zůstat a nebo též v Belgii,chci se zeptat jaké dokumenty jsou příteli potřeba při svatbě a co vše v čechách a jaké dokumenty v případě že by jsme žili v čechách? také v případě že by jsme jeli do Alžíru,tudíš bych nemohla už platit tady sociálku ani pojišťovnu co vše bych musela uzavřít nemohou prokázat jinou pojišťovnu v alžíru když tam žádnou nemají,chci jinak život v čechách uzavřít trvale a na dobro ,děkuji s pozdravem Petra ježová,prosím jeli možná odpověď na můj email petulinka1974@seznam.cz

  43. Užitečný článek a moc pěkný design webu.

  44. nic napsal:

    dobry den mam dotaz chtela bych si vzit za manzala Africana a chtela bych vedet jak dlouho musime zit v Cesku jako manzele. diky za info

  45. pobyt napsal:

    Jestli máte na mysli trvalý pobyt, ten by manžel získal po dvou letech soužití s Vámi na území ČR.

  46. Dobrý den, můj přítel je z Alžírska, já jsem Češka.Chtěli bychom se vzít v Tunisku. Jaké papíry pro svatbu v Tunisku potřebujeme?

  47. svatba s africanem napsal:

    dobry den prosim o radu..Ja jsem ceska a pritel pochazi z Gambie z Afriky.Ted zije a pracuje 6 let ve spanelsku.Chteli bychom ale zit a vzit se v cechach,jen nevime jak zacit..mam zaridit nejake dokumenty nez prijede?nebo je zaridit vsechny az prijede?jake vubec vsechny dokumenty budeme potrebovat?da se to vubec spravne nacasovat?..cetla jsem ze bychom se mozna museli do 7 dnu vzit..Byla by jednodussi svatba v cizine nebo v cechach?prosiim o rady toho uradovani a tech papiru je na me nejak moc:)klidne piste na e-mail copataaaaa@seznam.cz predem moc dekuju

  48. sona doleckova napsal:

    Nevite nekdo: ztracim ziskanim americkeho obcanstvi ceske?Potrebuji jine dokumenty pro snatek s Cechem v CR,nebo jsem stale obcankou CR a potrebuji jen rodny list?Co je potreba udelat aby muj budouci manzel dostal zelenou kartu krome toho ze si vezme obcanu USA?Dekuji za odpoved.

  49. Ema napsal:

    Dobrý den,
    prosím o radu. Přítel je Turek, chceme se vzít, pravděpodobně v Turecku (prý je to daleko jednodušší). Chtěla jsem se zeptat, zda po svatbě, pokud budeme chtít odjet do ČR a žít zde, bude potřebovat vízum, nebo jaké další doklady. Domnívám se, že vízum jako můj rodinný příslušník potřebovat nebude, ale nevím zda moje domněnka je správná a co dalšího bude potřeba kolem toho zařídit.
    Předem děkuji za odpověď.

  50. Stillwell napsal:

    Po svatbě pojedete sama do ČR a zaregistrujete si sňatek na centrální matrice v Brně. Oni Vám vystaví český oddací list a na jeho základě mu pošlete pozvání za účelem sloučení rodiny. Až přijede, požádá o dlouhodobý pobyt.

  51. V.L. napsal:

    Dobrý den chtěla bych se zeptat mám přítele z vietnamu s dlouhodobým vízem v ČR.Plánujeme svatbu,ale já nevím co je vše potřeba za papíry.A hlavně jestli bude možné naplánovat svatbu na pesné datum,aby nebyli nějaké problémy.Třeba ,že tři dny před svatbou mu řeknou,že se nemužeme vzít ,že mu to nepovolili.Moc děkuji za odpověď

  52. Karel napsal:

    V článku Sňatek s cizincem je v bodech napsáno, co cizinec potřebuje k uzavření sňatku. Pokud si všechny tyto doklady zajistí a nemá žádný problém se zákonem, nikdo mu svatbu zakázat nemůže.

  53. Oli napsal:

    K prispevku Svatba s africanem z 8.zari…

    Prosimte napis mi na kakapo@centrum.cz, email co jsi zadala se zda byt nefunkcni…

  54. Josefina Bielkova napsal:

    Ahoj
    Chtela jsem se zeptat jsem ceska a mam za pritele Anglicana a mame spolu dceru ktera ma ceske obcanstvi nekde jsem cetla ze kdyz se urci otcovstvi tak automaticky se muze stat ceskym obcanem je to pravda nebo neni. Ja jsem ceska a moje dcera take ma britske a ceske obcanstvi muze ho ziskat i jeji otec dekuji za odpoved Josefina

  55. Barbora napsal:

    Dobrý den ,mám otázku můj přítel je z Malediv , ted vyřizuji pozvání do ČR ,mezi tu dobu co tu bude mít vízum by jsme se chtěli vzít .Jde to i když tu nemá trvalý pobyt ?

  56. Stillwell napsal:

    Nemusí mít trvalý pobyt k uzavření manželství. Jen je potřeba aspoň měsíc k tomu, aby se ta svatba v ČR uskutečnila.

  57. Tereza napsal:

    Dobry den , muj pritel je Makedonec zije a pracuje v Cr necele 3 roky,Ted po Novem roce jsme si zacali vyrizovat papiry potrebne pro uzavreni snatku v mem meste… po predlozeni papiru na matrice v nasem meste nam bylo receno , ze bez soudniho tlumocnika neni mozne svatbu provest…maji na tohle narok ??? Pritel uz totis na ceske svatbe by jako svedek jednomu Makedonci , ale tam soudni tlumocnik potreba nebyl.
    Uz asi nicemu tady nerozumim.
    Dekuji za kladnou odpoved .

  58. Michal napsal:

    Pokud rozumí česky, tak nevidím důvod, proč by měl mít tlumočníka. Měli by mu dát podepsat nějaké čestné prohlášení, že rozumí česky. Ale jestli nerozumí, tak ten tlumočník je nutnost.

  59. jana napsal:

    Ahoj..prekladatel je opravdu potreba, mluvim z vlastni zkusenosti. Muj manzk je rek a brali jsme se v Cechach..jinak co se tykalo dokladu, chteli po nem rodny list, OP nebo pas a doklad ze nejsme v zadnem pribuzenskem stavu, samozrejme vse prelozene do Cestiny a overene razitkem.

  60. Tereza napsal:

    Já jsem se tedy už informovala i na ministerstvu vnitra , mluvila jsem s vedoucí paní matrikářkou , tam mi bylo řečeno , že pokud mluví a rozumí česky,tlumočník není potřeba a stačí pouze podepsat čestné prohlášení , které nám dají na matrice.
    Už mi snad ani nejde o tom jestli ANO nebo NE , ale to PRAVDU! Protože jak s námi jednají úředníci , je něco neomluvitelného.

  61. Janka napsal:

    Dobrý den, může se žadatel o azyl v ČR tady i oženit? Pokud ano, tak kdy? Ihned po podání žádosti či až po přidělení azylu? Díky za odověď

  62. Milena napsal:

    Zdravím, před rokem jsme s manželem měli svatbu tady v ČR, kde také žijeme. Manžel má ukrajinské občanství a trvalý pobyt zde v ČR. Chci se zeptat, zda má nějakou ohlašovací povinnost vůči cizinecké policii o uskutečněném sňatku. Někde jsem slyšela, že se musí poslat kopie oddacího listu, když jsem ale volala na různá oddělení CP, nikdo nevěděl, kam a zda se to vůbec má posílat. Bojím se, abychom neplatili nějakou pokutu. Moc děkuji za radu

  63. Petricia napsal:

    Jsem obcanka CR a muj pritel je rek. Ziji v Recku.
    Potrebovala bych vedet, jestly je potreba si zaridit papir o tom, ze nejsem vdana.
    Mam svuj rodny list, ktery je overen apostillou i dalsi papir, ze se za neho mohu provdat v jeho rodne zemi mam overeny apostillou. Cele to mam prelozene v rectine. Jen mam obavy, ze mi jeste schazi dalsi papir, ze nejsem provdana za nekoho jineho…nebo mi jeste neco chyby?
    Jinak dekuju za odpoved

  64. Stillwell napsal:

    V Česku se vydává na matrice vysvědčení o právní způsobilosti pro lidi, co se chtějí brát v cizině. To budete potřebovat.

  65. Teressa napsal:

    Dobry den mam dotaz, jsem z kazahstanu, ziju tu 11 let, a rozhodla jsem si vzit cecha.. nemam cesky obcanstvi a zajimalo by me zda nasi svatbou dostanu automaticky ceske obcanstvi? dekuji za odpoved

  66. Stillwell napsal:

    Dobrý den, sňatkem se občanství nezíská. O to si budete muset požádat.

  67. jiri napsal:

    Dobrý den,žena je Běloruska po svatbě má moje příjmení musí měnit cestovní pas?Jaké uřady by měla ihned po svatbe navštívit kde nahlásit změnu přijmení,apod….Má zde dlouhodobý pobyt .Je vízum i po změne přijmení platné ?Jelikož nám bylo řečeno že na ambasádě ji pas nevymění a musí ho vyměnit v Bělorusku.Problém je v tom že ji zaměstnavatel nepustí.

  68. Stillwell napsal:

    Musí navštívit Ministersvo vnitra a nahlásit tam změny a nechat si vystavit nový průkaz o dlouhodobém pobytu. Pas by si měla také udělat nový, protože pak nebudou souhlasit údaje s tím českým dokladem. To Vám řekli na běloruské ambasádě, že jí tam nový pas nevystaví? Mám zkušenost s jinou zemí mimo EU, že pas vystavili.

  69. Stillwell napsal:

    Hlásí se to na oddělení Ministerstva vnitra.

  70. Stillwell napsal:

    Můžete se vzít i v azylovém řízení.

  71. Stillwell napsal:

    prokázáním otcovství české občanství získat nemůže.

  72. Markéta napsal:

    Zdravím,budu se vdávat v Tunisku,jen by mě zajímalo,jestli stačí mít přeložen pas,nebo i např.občanský průkaz.Myslím,že pas bude stačit.Děkuju.

Napsat komentář

